Fava negra parada
Ingredients per a 4 persones.
Ingredients:
- 200 g de faves negres seques
- mitja ceba grossa
- 2 tomàtigues de ramellet
- 100 g de pastanaga
- 100 g de carabassa
- 150g de patata
- mig manat petit d’espinacs
- 3 fulles d’herba-sana
- aigua
- sal
- oli d’oliva verge
Posam les faves en remull amb aigua la nit abans. Per a la fava parada es poden emprar faves seques ja pelades abans de remullar, o pelar-les a mà després d’estar en remull.
L’endemà, les colarem i posarem a bullir dins d’una olla amb 1 litre d’aigua freda. Mentre comencen a bullir, preparam les verdures: rentam els espinacs i els tallam a trossos regulars; ratllam les tomàtigues; pelam la ceba i la tallam a juliana; pelam la carabassa, les patates i les pastanagues, i les tallam a trossos regulars. Quan totes les verdures estiguin preparades, les abocam dins l’olla de les faves, i hi afegim sal.
Farem bullir el conjunt durant aproximadament 1 hora, o fins que les faves siguin ben tendres. Uns minuts abans d’apagar el foc, hi incorporam les fulles d’herba-sana. Comprovam el punt de sal, afegim un raig generós d’oli d’oliva i ho trituram tot. Ho servirem calent.
Aquesta recepta de fava parada es tracta d’una versió vegetariana, però tradicionalment també s’hi sol posar carn de porc. També es pot fer sense triturar, anant remenant o alerta que no s’aferrin les faves al cul de l’olla, fins que queden ben desfetes.
Font de la recepta: Maria Antònia Sureda – Bojos per la cuina (Santa Maria del Camí)
Pots consultar les altres receptes a l’entrada del Calendari 2021.
4 d’octubre de 2021
Altres projectes
20 anys de Varietats Locals: memòria de l’aniversari
20 anys escampant llavors
Vídeo 10 anys de Varietats Locals (any 2012)
Projectes audiovisuals
Ha arribat el gran dia, avui feim 20 anys!
20 anys escampant llavors
Celebració dels 20 anys de l’Associació de Varietats Locals
20 anys escampant llavors
Sorteig de paneres pel 20è aniversari de l’AVL
20 anys escampant llavors
Receptes amb varietats locals: coca dolça de cireres bord des marge
Vídeos #FeimfeinaPDR
Curs “Blats antics mallorquins. Història i elaboració de pans de varietats locals”
#FeimfeinaPDR